Dwie sieci w Centrum Sieci i Udostępniania? (Vista)
blazejszy
2010-01-30 18:03:01 UTC
W Centrum Sieci i Udostępniania w Windows Vista Business do tej pory (czyli
przez ok. 3 lata) widziałem tylko jedną sieć "neostrada" (sieć prywatna).
Teraz, tj. chyba od 2 dni, widzę poniżej jeszcze jedną sieć - "Sieć
niezidentyfikowana" (sieć publiczna) - pojawiła się sama i nie wiem dlaczego.
Co ciekawe - tam również jest napisane "Połączenie sieci bezprzewodowej
(neostrada)" tak, jak w pierwszej sieci, która była zawsze. Nie dawno
sformatowałem komputer, wgrałem na nowo system + wszystkie aktualizacje,
wgrałem najnowsze sterowniki do urządzeń, w tym do karty Intel PRO/Wireless
3945ABG Network Connection (komputer oparty jest na Intel Centrino Duo).
Sprawdziłem wszystkie znane mi ustawienia w systemie.
W szczegółach pod hasłem "Wyświetl stan" niczym się obie sieci nie różnią.
W "Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi" jest widoczna tylko jedna sieć (ta
pierwsza, prawidłowa - neostrada), podobnie "Zarządzaj połaczeniami
sieciowymi" poza jedną różnicą - pod hasłem "Połączenie sieci bezprzewodowej"
jest tam napis "neostrada, sieć niezidentyfikowana" (jakby rzeczywiście pod
jednym połączeniem były dwie sieci?). Internet działa prawidłowo. Zmianę
zauważyłem przez przypadek, ale wcześniej (już po formacie) napewno było
dobrze.
Sprawdziłem komputer programem antywirusowym i nic nie wykrył. Tylko jedna
rzecz się "wydarzyła" - przyjechał mój kuzyn i też laptopem z Vistą podłączył
się bezprzewodowo do Liveboxa. Nie wiem, co to może zmienić, bo wcześniej
inne osoby się już podłączały i nic takiego nie zauważyłem, ale chyba właśnie
wtedy mi się ta "niezidentyfikowana sieć" pojawiła. Sieć mam zabezpieczoną -
WPA, silne hasło AES, kontrola adresów MAC.
Czy ktoś umie to wyjaśnić i naprawić (jeżeli to oczywiście wymaga naprawy)?

Pozdrawiam
Błażej Szymański
Bamek
2010-01-30 19:08:37 UTC
Post by blazejszy
[...]
Poproś sąsiada, aby wyłączył swoją sieć bezprzewodową, wtedy zniknie Ci ta
druga niepotrzebna.
Urządzenia bezprzewodowe mają to do siebie, że nie są ograniczone ścianami
mieszkania i rozchodzą się dalej, stąd taki nacisk kładzie się na
zabezpieczenie sieci.
Ja osobiście po włączeniu wi-fi w laptopie mam kilkanaście sieci, a tylko
jedna jest moja, reszta to sąsiedzi.
--
Bamek
***@bam.pl
blazejszy
2010-01-30 19:21:03 UTC
Post by Bamek
Post by blazejszy
[...]
To nie o to chodzi. Widzę różne sieci w eterze, nawet niezabezpieczone. I
nie połącze się z nimi automatycznie.
W tym przypadku wygląda na to, że jestem podłączony do internetu jakby pod
dwóch sieciach równolegle, a każda ma tą sama nazwę. Innymi słowy, moja sieć
to neostrada_d345, a druga, ta "niezidentyfikowana" to też neostrada_d345.
Jak rozłączam jedną, to druga też się rozłącza. I na odwrót - jak łącze się
do mojej neostrady_345 to jednocześnie w Centrum widzę, że podłączony zostaję
także z neostradą_345 "niezidentyfikowaną"... Tak, jakby Vista podłączała
mnie dwukrotnie do tej samej sieci.
Błażej Szymański
Bamek
2010-01-31 10:42:32 UTC
Post by blazejszy
[...]
---------------------------------------
Zaobserwowałem takie zjawisko w niektórych sieciach, że pojawiają się dwie
sieci - lokalna i Internet. Widzi mi się, że jest to związane z
uruchomieniem jakiejś usługi na routerze. Nie wiem czy przypadkiem nie jest
to związane z usługą UPnP.
--
Bamek
***@bam.pl
blazejszy
2010-01-31 12:22:01 UTC
Widzę coś takiego:
Błażej Szymański
blazejszy
2010-01-31 13:31:01 UTC
Jeszcze jeden zrzut obrazujący mój problem:
Błażej Szymański
IDKrzych
2010-02-01 11:58:36 UTC
Post by blazejszy
[...]
Ja bym spróbował wykasować wszystkie zapisane informacje o
połączeniach i zestawić jeszcze raz od nowa ....
miałem kiedyś coś podobnego gdy przełączałem się do tej samej sieci
kilka razy za pomocą różnych mediów (kabel i wifi) ... w pewnym
momencie się pogubił i zestawiał dwa razy to samo i też drugie
połączenie było jako niezidentyfikowane.
Podobne jest też gdy się korzysta z jakiegoś VPN-a lub innej
wirtualnej karty (ale to chyba nie Twój przypadek)

Zacznij od wykasowania w [Dostosuj] > "Scal lub usuń lokalizacje
sieciowe" --> tu usuń wszystkie lokalizacje
odłącz się od sieci (za wczasu pospisuj klucze WPA-AES :))
[Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi] - wykasuj zapamiętane ustawienia
sieci dla połączenie do Neostrady..
-> restart systemu dla "dmuchania na zimne"
i teraz spróbuj połączyć się ponownie .. wpiszesz klucze ...
wybierzesz lokalizację prywatną ... i zobaczysz czy pomogło ;)
Krzysiek
2010-02-01 14:48:18 UTC
Rozumiem, że jest Pan podłączony tylko jedną karta sieciową. Problem może
zależeć od wielu czynników. Na początek sugerowałbym reinstalację
sterowników do wszystkich kart sieciowych.
--
Krzysztof Paciejewski

Specjalista ds. Pomocy Technicznej

Pomoc Techniczna Microsoft

http://support.microsoft.com

// Uprzejmie proszę o nie wysyłanie zapytań bezpośrednio na mój adres email.
Zapytania takie pozostaną bez odpowiedzi, gdyż adres ten nie jest
monitorowany. //

Użytkownik "blazejszy" <***@discussions.microsoft.com> napisał w
wiadomości grup
Błażej Szymański
blazejszy
2010-02-01 19:04:01 UTC
Tak, korzystam tylko z karty bezprzewodowej Intela. Przeinstalowałem
najnowsze sterowniki z 12.2009. Nic to nie pomogło. Usunąłem sieć,
skorzystałem z poleceń:
"Uruchom CMD jako admin i wykonaj poniższe polecenia
netsh interface reset all
netsh winsock reset
netsh firewall reset
netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
Restart"
To z innego mojego zapytania dot. usunięcia wszystkich danych o sieci.
Niestety nie pomogło. Zrestartowałem Liveboxa, tzn przywróciłem ustawienia
fabryczne. Też nie pomogło. Na pozostałych dwóch komputerach z Vistą jest
wszystko dobrze. Tylko mój tak dziwnie się zachowuje. Nie korzystam z żadnego
dziwnego oprogramowania. Na laptopie siostry zauważyłem natomiast jedną
ciekawą rzecz (ma Vistę Basic). Poniżej zrzut ekranu:

Na tym jedynym laptopie widać tą drugą sieć, niewiadomego pochodzenia
-"neostrada_d349 2" - ale łączy się tylko z tą pierwszą, czyli prawidłowo.
Drugi laptop - kuzyna - Vista Home Premium - widzi tylko tą prawidłową i
tylko z nią się łączy - czyli też dobrze. Tylko mój się łączy z obydwiemia...
To raczej nie jest wina Liveboxa, bo przecież już przywróciłem ustawienia
fabryczne. Zresztą wcześniej przez wiele lat, nawet na moim laptopie było
dobrze... Nie wiem już co robić. Drażnie mnie to, ale nie chce mi się po
dwóch tygodniach ponownie formatować komputer. Co wcale nie musi zreszta
oznaczać poprawy.

Nie można tego jakoś zablokować? Tak, abym mógł łączyć się tylko z określoną
jedną siecią? I dlaczego przy ponownym ustawianiu sieci komputer z góry
pamięta, że ma to być sieć prywatna pomimo, że wszystko wyczyściłem? (nie
pojawia się okienko wyboru - sieć w domu, sieć publiczna, sieć w pracy - jak
zwykle przy nowej sieci)
Błażej Szymański
.
blazejszy
2010-02-01 21:49:04 UTC
Dodam jeszcze tylko, że problem dotyczy tylko sieci bezprzewodowej. W
przypadku połączenie kablem na początku też pojawiła się druga sieć
"niezidentyfikowana", ale miałem tylko połączenie lokalne, nie było
internetu. Kliknąłem na "krzyżyk", aby znaleźć problem, Windows zasugerował
zrestowanie karty, na co mu pozwoliłem, sieć "niezidentyfikowana" wtedy
zniknęła i pozostała tylko ta właściwa oraz uzyskałem dostęp do internetu.
Co nie zmienia faktu, że sieć bezprzewodową trzeba też jakoś naprawić.
Problem pojawia się także u kolegi, który korzysta z neostrady, ale ma własny
router Linksysa. I też mi się pojawiła druga sieć - oprócz "linksys" miałem
też "niezidentyfikowany linksys" ;) Podobnie jak z moją neostradą.
Błażej Szymański
.
m***@gmail.com
Witam serdecznie, chciałem odświeżyć temat mam identyczny problem jak Pan Błażej, nigdzie nie umiem znaleźć rozwiązania, proszę o informację czy udało się Pan rozwiązać ten problem z dwoma sieciami w viście
m***@gmail.com
IDKrzych
2010-02-02 13:04:23 UTC
W Centrum Sieci i Udost=EApniania w Windows Vista Business do tej pory=
=
(czyli
przez ok. 3 lata) widzia=B3em tylko jedn=B1 sie=E6 "neostrada" (sie=E6=
prywatna).
Teraz, tj. chyba od 2 dni, widz=EA poni=BFej jeszcze jedn=B1 sie=E6 - =
"Sie=E6
niezidentyfikowana" (sie=E6 publiczna) - pojawi=B3a si=EA sama i nie w=
iem =
dlaczego.
Czy kto=B6 umie to wyja=B6ni=E6 i naprawi=E6 (je=BFeli to oczywi=B6cie=
wymaga =
naprawy)?
Ja bym spr=F3bowa=B3 wykasowa=E6 wszystkie zapisane informacje o
po=B3=B1czeniach i zestawi=E6 jeszcze raz od nowa ....
mia=B3em kiedy=B6 co=B6 podobnego gdy prze=B3=B1cza=B3em si=EA do tej sa=
mej sieci
kilka razy za pomoc=B1 r=F3=BFnych medi=F3w (kabel i wifi) ... w pewnym
momencie si=EA pogubi=B3 i zestawia=B3 dwa razy to samo i te=BF drugie
po=B3=B1czenie by=B3o jako niezidentyfikowane.
Podobne jest te=BF gdy si=EA korzysta z jakiego=B6 VPN-a lub innej
wirtualnej karty (ale to chyba nie Tw=F3j przypadek)

Zacznij od wykasowania w [Dostosuj] > "Scal lub usu=F1 lokalizacje
sieciowe" --> tu usu=F1 wszystkie lokalizacje
od=B3=B1cz si=EA od sieci (za wczasu pospisuj klucze WPA-AES :))
[Zarz=B1dzaj sieciami bezprzewodowymi] - wykasuj zapami=EAtane ustawieni=
sieci dla po=B3=B1czenie do Neostrady..
-> restart systemu dla "dmuchania na zimne"
i teraz spr=F3buj po=B3=B1czy=E6 si=EA ponownie .. wpiszesz klucze ...
wybierzesz lokalizacj=EA prywatn=B1 ... i zobaczysz czy pomog=B3o

-- =

IDKrzych

"Jakkolwiek b=EAdzie - b=EAdzie inaczej, ani=BFeli sobie wyobra=BFamy
- poniewa=BF mi=EAdzy Dobrem a Z=B3em znajdujemy si=EA w =BFyciu i w =B6=
wiecie
wielowymiarowym,
w kt=F3rym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
(S. Lem 1999)
m***@gmail.com
2013-08-28 09:28:00 UTC
Post by IDKrzych
Post by blazejszy
[...]
"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
- ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
wielowymiarowym,
w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
(S. Lem 1999)
m***@gmail.com