Korzystanie z połączenia sieciowego pod kontem Gość w Windows XP P
karoli(msinfo.pl)
2006-12-06 10:43:02 UTC
Witam,

Niestety obserwujesz domyślne zachowanie systemu.
Konto Gość nie może korzystać z połączenia dial-up, aby uzyskać dostęp do
Internetu.
Proponuję stworzyć nowe konto zwykłego użytkownika.

Pozdrawiam,
Karol Iżewski
Inżynier Pomocy Technicznej
Pomoc Techniczna Microsoft
http://support.microsoft.com

// Uprzejmie proszę o nie wysyłanie zapytań bezpośrednio na mój adres email.
Zapytania takie pozostaną bez odpowiedzi, gdyż adres ten nie jest
monitorowany. //
Witam!
Mam zainstalowaną neostradę tp i system Windows XP Profssional. Z
internetem
łączę się przez ręcznie skonfigurowane połączenie sieciowe (dialupowo).
Pod
moim kontem (administratora) wszystko działa poprawnie, natomiast gdy
zaloguję się jako gość wtedy wogóle nie mogę uzyskać połączenia z
internetem.
Gdy utworzę inne konto z prawami pełnymi (aministratora) lub ograniczonymi
(użytkownika) i z niego chcę się połączyć, to wszystko działa. Podobnie
jeżeli konto Gość przypiszę do grupy administratorów też wszystko jest
ok...
Co mam zrobić, żeby po zalogowaniu do standardowego konta Gość móc
korzystać
z internetu (uruchomić połączenie z internetem przez modem USB)
karoli(msinfo.pl)
2006-12-07 10:24:31 UTC
Witam,

W XP Pro możesz zarządzać użytkownikami poprzez:
prawy klik na Mój Komputer - Zarządzaj - Narzędzia Systemowe - Użytkownicy i
Grupy
Lokalne

Ponadto - Start - Uruchom - control userpasswords2 - działa też w XP HE lecz
nie wszystkie funkcje

Jeśli bardzo chcesz stworzyć konto w rodzaju konta Gość, musisz poznać jakie
dokładnie uprawnienia ma to konta, co wiąże się z przeanalizowaniem polityk
lokalnych i praw dot. grup/użytkowników, których one dotyczą.

Aby przejrzeć polityki lokalne wykonaj:
Start - Uruchom - secpol.msc

Natomiast sugeruję skorzystanie z konta typu użytkownik (konto ograniczone)
i ewentualnie jeszcze dalsze ograniczenie danego konta poprzez lokalne
polityki zabezpieczeń.

Co do drugiego pytania, to proszę zakładać nowy wątek, jeśli problem nie
dot. źródłowego.
Ułatwia to innym użytkownikom grup odnajdowanie interesujących ich wątków.

Odpowiedź zatem w skrócie:
Jeśli właściwości pliku na zakładce Wersja posiadają podpis Mircrosoft to są
bezpieczne.
Antywirus niepoprawnie zinterpretował procedury wykonywane przez te pliki.

[...]

Dziękuję bardzo za odpowiedź!
A czy mogę ręcznie konfigurować uprawnienia danego konta? Ewentualnie
jeśli
utworzyłbym nową grupę użytkowników to, czy i jak mogę konfigurować
ręcznie
jej ustawienia? Pytam, bo korzystając z domyślnego kreatora w panelu
sterowania mogę tylko wybrać pomiędzy kontem administratora a
ograniczonym,
bez ingerencji w poszczególne ustawienia.
Chodzi mi poprostu o coś takiego, żebym stworzył nowe konto, które by
miało
dokładnie te same uprawnienia, co domyślny Gość i dodatkowo mogło się
łączyć
poprzez diul-up.
lsass.exe (wersja pliku: 5.1.2600.0) znajdujący się w .\WINDOWS\SYSTEM32 i
explorer.exe (wersja pliku: 6.00.2600.0000) znajdujący się w .\WINDOWS\
są programami systemowymi, potrzebnymi i Microsoftu?
Pytam, bo teraz przy uruchamianiu komputera antywirus ( Platinium "Panda
Internet Security 2007") zablokował mi działanie lsass.exe określając je
jako
podejrzane. Wcześniej podobnie zrobił z explorer.exe. Oba programy we
właściwościach opisane są jako systemowe, produkcji Microsoftu i nie wiem,
czy mam je usunąć, czy dopuścić ich działanie. Przed zainstalowaniem
Windowsa
XP miałem Windows 98. XP instalowałem przez zrobienie nakładki.
Serdecznie pozdrawiam!
Antoni Ślebodziński
Antoni
2006-12-07 11:28:00 UTC
Post by karoli(msinfo.pl)
Witam,
prawy klik na Mój Komputer - Zarządzaj - Narzędzia Systemowe - Użytkownicy i
Grupy
Lokalne
A które z zabezpieczeń dotyczy dial-upowego dostępu do sieci (tzn. ogranicza
go)?
Pytam, bo rozumiem, że jeżeli usunę to zabezpieczenie dla konta Gość wtedy
będę mógł się połączyć.

Pozdrawiam!
Antoni Ślebodziński
karoli(msinfo.pl)
2006-12-07 13:58:20 UTC
Witam,

Restrykcje dot. konfiguracji połączeń:
START - URUCHOM - gpedit.msc
User Configurtaion - Administrative Templates - Network - Network
Connections
Jest tam "kilka opcji" które warto skonfigurować w celu osiągnięcia
zamierzonego rozwiązania.

[...]

Post by Antoni
Witam,
Antoni Ślebodziński
Antoni
2006-12-08 23:17:00 UTC
Post by karoli(msinfo.pl)
[...]
Dziękuję bardzo!
Zrobiłem tak, jak Pan radził, tzn. uruchomiłem gpedit.msc i wszedłem w
konfiguracje Połączeń Sieciowych. Wszystkie opcje były ustawione jako "nie
skonfigurowano". Ja je ustawiłem w sposób następujący (wydaje mi się, że
najbardziej liberalny):

Możliwość zmiany nazw połączeń sieci LAN lub połączeń dostępu zdalnego
dostępnych dla wszystkich użytkowników - Włączone
Zabroń dostępu do właściwości składników połączenia LAN - Nie skonfigurowano
Zabroń dostępu do właściwości składników połączenia dostępu zdalnego -
Wyłączone
Zabroń konfiguracji zaawansowanej TCP/IP - Wyłączone
Zabroń dostępu do elementu Ustawienia zaawansowane w menu Zaawansowane -
Wyłączone
Zabroń dodawania i usuwania składników dla połączenia sieci LAN lub dostępu
zdalnego - Wyłączone
Zabroń dostępu do właściwości połączenia LAN - Nie skonfigurowano
Zabroń włączania/wyłączania składników połączenia LAN - Nie skonfigurowano
Możliwość zmiany właściwości połączenia dostępu zdalnego dla wszystkich
użytkowników - Włączone
Zabroń zmiany właściwości prywatnego połączenia dostępu zdalnego - Wyłączone
Zabroń usuwania połączeń dostępu zdalnego - Wyłączone
Możliwość usuwania połączeń dostępu zdalnego wszystkich użytkowników -
Włączone
Zabroń podłączania i rozłączania połączenia dostępu zdalnego - Wyłączone
Możliwość włączenia/wyłączenia połączenia LAN - Nie skonfigurowano
Zabroń dostępu do Kreatora nowego połączenia - Wyłączone
Możliwość zmiany nazw połączeń sieci LAN - Nie skonfigurowano
Możliwość zmiany nazw połączeń dostępu zdalnego wszystkich użytkowników -
Włączone
Zabroń zmiany nazwy prywatnych połączeń dostępu zdalnego - Wyłączone
Zabroń dostępu do elementu Preferencje połączeń telefonicznych w menu
Zaawansowane - Wyłączone
Zabroń wyświetlania stanu aktywnego połączenia - Wyłączone
Włącz ustawienia połączeń sieciowych systemu Windows 2000 dla
administratorów - Nie skonfigurowano

Jednak nadal po zalogowaniu się na konto Gościa nie mogę uzyskać połączenia
z internetem...:( Co prawda mam wrażenie, że po kliknięciu łącza coś się
dzieje - jest intensywnie używany twardy dysk oraz na chwilę kursor zmienia
się na strzałkę z klepsydrą (przedtem nie działo się wogóle nic). Jednak
ostatecznie połączenia jak nie było tak nie ma.

Czy mogę w związku z tym prosić o jakąś dalszą poradę?

Serdecznie pozdrawiam!
Antoni Ślebodziński
karoli(msinfo.pl)
2006-12-13 15:09:31 UTC
Witam,

Polecam - jak już wcześniej wspomniałem - stworzenie konta nowego
użytkownika i ograniczenie go dalej przez polisy. Konto Gościa domyślnie nie
może uaktywnić połączenia dial-up.

Aczkolwiek, jest pewne obejście:

Konto Gościa nie może łączyć się z Internetem, lecz może mimo to
wykorzystywać połączenie już ustanowione przez inne konto użytkownika.
Daje to w połączeniu z zastosowaniem Fast User Switching - Szybkie
Przełączanie Użytkowników (aplet Konta Użytkowników w Panelu Sterowania -
zmień sposób logowania lub wylogowywania użytkowników), możliwość
zainicjowania połączenia, następnie przełączenia się na konto Gościa i
wykorzystanie tego połączenia.
Niestety może być konieczność użycia poniższych metod, aby połączenie nie
było zrywane podczas przełączania.

Chodzi o ustawienie wartości rejestru "KeepRasConnections" na 1.

How to Keep RAS Connections Active After Logging Off
http://support.microsoft.com/kb/158909/en-us

Behavior of RAS Connections With the Fast User Switching Feature
http://support.microsoft.com/kb/289669/en-us

Antoni Ślebodziński
karoli(msinfo.pl)
2006-12-15 08:38:05 UTC
Witam,

Cieszę się, że mogłem pomóc.
Kończąc temat odpowiem, że oczywiście po przełączeniu userów, uprawnienia ma
się takie, jak aktualne konto.

Również życzę wesołych świąt.

[...]

Dziękuję bardzo za poświęcenie mi tyle czasu!
Ta opcja z tym przełączaniem użytkowników u mnie działa, tzn. nie rozłącza
mi połączenia, więc nawet nie musiałem niczego zmieniać :D. Jest to co
prawda
rozwiązanie w pełni mnie satysfakcjonujące, ale rozumiem, że się nie da i
takie rozwiązanie jest najbardziej odpowiadającym mi z możliwych.
Rozumiem, że podczas pracy na koncie Gość, po przełączeniu się z konta
administratora nie mam uprawnień administratora, czyli np. nie mogę
instalować programów, czy modyfikować ustawień komputera?
Jeszcze raz bardzo dziękuję za udzieloną mi pomoc!
Bardzo serdecznie pozdrawiam i łączę życzenia świąteczne!
Antoni Ślebodziński